Her collection of Quotes, Poems, Sayings from all corners of the world. Read, Enjoy, Share! :)

Monday, March 12, 2012

Sommaren är kort

Monday 12 March 2012

Tänk va tiden går fort, snart är man inte längre en tonåring utan en vuxen (känner mig vuxen långt tillbaka men ja, så som samhället ser det)  som är j*vligt taggad på att ta körkort. Dock så kommer det vara my-way. Pappa får inte ta det personligt men jag gillar inte att inte komma någonvart, vilket hände flera gånger förra sommaren. Körde bra, och sedan bom hände saker. Jag vill ha en körlärare som strukturerar upp lektionerna, ger lösningar när jag fastnar och gör att man ser fram emot nästa lektion och verkligen vill visa upp sina skills. Kände mig inte ett dugg taggad att tuffa upp mig med pappa :P och jag är en tuffing annars *kollar på dig* :P

Är oftast självsäker när jag sätter mig i bilen; väntar hellre och kollar genom boken innan jag sätter foten på kopplingspedalen. Frågar också 100 gånger om vart exempelvis knapparna sitter än att jag ska gissa mig till vart de är när bilen är i fullrullning. 

Ni skulle hört min kära far, två-tre repetitioner efter en lång break och han säger, "hon är redo för stan." Jag var
inte redo för stan! Too much, too fast! = Never a good combination in learning.

Kan erkänna att jag känner mig lite stressad att ta körkortet i år, why? För att jag vill resa, och tiden bara flyger iväg. Pengar är något jag inte tänker på, för det är något man kan tjäna in men tid kan man inte tjäna in. Du har bara 24 timmar per dygn sedan *poff* borta för alltid.  Jag vill ha ett *beeping* körkort, mest av allt för att jag vill kunna hyra en bil och köra runt i Hawaii, Tunisien och Irland när jag åker dit inom en snar framtid. Orkar inte heller med alla frågor; Har du körkort? Hur går det med körningen? Vill kunna se in i deras ögon och säga min Chevrolet står i garaget men den kan komma ut när som helst ;)
Så sommaren 2012 kommer se ut något så här:

  • Jobba på sjukhuset (!!) :D
  • Ha ett körkort i handen.
  • Träna och förbättra kondisen
  • Träffa folk
  • Födelsedagsfesten blir väl ett partej med mina super grymma girlfriends och några boyfriends. Funderar på att ta det till stranden. Alla kan ta ett dopp ;) 
  • Se till att få upp en proffsig blog, vid sidan om Now Never Ends~
  • Lära mig laga olika maträtter ! Mamma du är bäst! <3
  • Förhoppningsvis ha små utflykter 
  • Australien 2013-2014
Nu ska jag leta efter en Twitterburner. Den som hittar han/hon finner
Ha en toppen dag sötnosar! <3

No comments:

Post a Comment